lørdag den 11. juni 2011


Jeg elsker at rejse og især at drømme og forberede hvor & hvornår den næste rejse skal gå hen. Min seneste tur var til Kho Tao i Thailand i april 2011. Jeg skulle afsted en uge efter de store oversvømmelser havde ramt mange af de sydlige provinser i Thailand. Det var derfor usikkert om jeg kunne følge min oprindelig plan eller om der skulle vælges en alternativ plan.

Til at finde oplysninger om udviklingen i de ramte provinser og ikke mindst oprydningen, benyttede jeg både officielle internetsider og blogs fra turister "farangs" der er bosiddende på nogle af de ramte øer - heriblandt Koh Tao og Koh Samui. De oplysninger som medierne herhjemme viste var billeder af turister, som blev fløjet fra Koh Tao pga. oversvømmelserne. I virkeligheden havde oversvømmelserne ikke gjort nogen stor skade på Koh Tao. Grunden til at turister blev hjulpet fra øen, var for at sikre at de kunne nå deres fly. 

Jeg er derfor taknemmelig for at have fundet disse "farangs" blogs, så jeg fortsat kan sige: at rejse er at leve!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar